Tuesday 28 May 2024

The Ari dolls meeting Tomy Rat-in-a-Hat.

Aridukkerne møder Tomy rotten-med-hat.

Because Tomy has lost his clothes the ari dolls decide to create him new ones.

Fordi Tomy har mistet sit tøj, beslutter aridukkerne at sy nyt til ham. 


"You are Tomy Rat-in-a-Hat from Bananas in Pyjamas." Exclaim all the Ari dolls. "Yes I am." Sighs Tomy. "I am a very sorry rat because I have lost all my clothes." "Oh no!" Exclaim the Ari dolls with one mouth. "We will help you!" They all agree.

"Du er Tomy rotten-med-hat fra Bananer i pyjamas"  Udbryder alle Ari dukkerne. "Ja jeg er." Sukker Tomy. "Jeg er en meget trist rotte, fordi jeg har mistet alt mit tøj." "Åh nej!" Udbryder Ari dukkerne i kor. "Vi vil hjælpe dig!" fastslår de alle.


"We are all very good designers." State the Ari dolls. "Don`t you think this is the right colour fabrics for your new outfit?" They ask Tomy. "I am impressed." Exclaims Tomy. "I am now confident that you are real designers and am looking forward to my new outfit."

"Vi er alle virkelig gode designere." Fastslår Ari dukkerne. "synes du ikke, at dette er de rigtige farver stof til dit nye outfit?" spørger de Tomy. "Jeg er imponeret." Udbryder Tomy. "Jeg er nu sikker på, at I er rigtige designere og jeg glæder mig til mit nye outfit.


"I am really impressed." Exclaims Tomy looking at his new costume the Ari dolls have made him. "I feel like myself again."  "Thank you so much!" He adds with a big smile on his face. "You are very welcome." The Ari dolls answer. "It was a pleasure designing your clothes." they end.

"Jeg er virkelig imponeret." Udbryder Tomy og kigger på sig selv, iført det kostume Ari dukkerne har lavet til ham. "Jeg føler mig som mig selv igen tusind tak!" Tilføjer han med et stort smil på læben. "Selvtak!" Svarer Ari dukkerne. "Det var en fornøjelse at designe dit tøj." Slutter de.


"We must have a group photo to remember this day." Tomy exclaims laughing out lout. 
"I couldn't be more happy." He adds. "Neither could we!" Agree the Ari dolls. "We wish you all the best." they add.

"Vi skal have et gruppebillede for at huske denne dag." Udbryder Tomy og ler højt. "Jeg kunne ikke være mere glad." Tilføjer han. "Det kunne vi heller ikke." Nikker Ari dukkerne. "Vi ønsker dig alt det bedste." Tilføjer de.


Tommy Rat-in-a-Hat from the tv-show: Bananas in Pyjamas. Australian Broadcasting Corp. 1996. 
Tommy plastic figure made in China.

Tommy Rotte-med-hat fra tv forestillingen: Bananer i pyjamas. Australian Broadcasting Corp. 1996.
Tommy plastik figur fremstillet i Kina.